10 Mart 2014 Pazartesi

Fırçalarımı Nasıl Temizliyorum?//How Do I Clean My Brushes?


Merhabalar;
Geçen postlarımın birinde söylemiştim bu tarz bir yazı yazacağımı ve yine söylemiştim ki bu tarz yazıları çok sıkıcı buluyorum. Ama sürekli istendiği için yapıyorum, çok da değişik bir rutinim yok, herkesin yaptığını yapıyorum yani.

Hey guys;
I had mentioned in one of my previous posts that I was gonna write this cleaning one, and I also had told you that I find these so boring to read. But most of you wanted to know my routine so here it is.

Spot Cleansing

Fırçalar ihtiyaca göre iki şekilde temizleniyor biliyorsunuz ki. İlki, suya değdirmeden anlık kabaca temizleme dediğimiz spot cleansing. Ben bunun için normalde Mac'in fırça temizleyicisini kullanıyorum ama hem o bittiği için, hem de Yves Rocher'den alışverişin yanında bedava geldiği için bu makyaj temizleyicisini kullanıyorum. Ben çift fazlı makyaj temizleyicilerini asla yüzüme sürmüyorum, çok rahatsız oluyorum içindeki yağdan. O yüzden şu an böyle değerlendiriyorum bu ürünü.

As we all know, there are two types of cleaning for brushes. Spot cleansing's quick, non-watery way to clean your brushes. For this, I normally use Mac's brush cleansing water but currently I'm out of it and I have an extra eye make-up remover which I don't use on my face and eyes due to it's oily consistency.





Bunu genelde makyaj yaparken fırçamı temizlemem gerektiğinde yapıyorum. Peçeteye bir kaç damla döküp kiri çıkana kadar fırçayı peçeteye siliyorum.

I do this when I need a clean brush while I'm doing my make-up. I just squeeze couple of drops onto the tissue and I clean my brush.

Deep Cleansing




Bunları bir önceki alışveriş postumda göstermiştim. Suyla temizlikte bebe şampuanı ya da bebe sabunu kullanıyorum.

I had shown you these on my previous haul post. I use these when I'm washing my brushes: a baby shampoo or baby soap.




Öncelikle, bebe şampuanını avucuma sıkıp kabasını alana kadar fırçayı elimin üzerinde daireler çizerek temizliyorum.

First, I squeeze the baby shampoo on my palm and I clean the first coat of the dirt of the brush.


Daha sonra, bebe yağıyla şampuanı karıştırıp derinlemesine temizlik yapıyorum, tüm kir gidene kadar. Eğer sabun kullanıyorsam ilk aşamada sabunla iyice temizleyip sonra sadece yağ ile yumuşatıyorum.

Then, I mix baby oil and shampoo to deeply clean the brush. If I'm using soap, I use oil at the second stage.




Kurutmak için havluya yatay vaziyette koyuyorum. Eğer şekli bozulacak bir fırçaysa, mesela Mac 224 gibi, şeklini koruması için ufak bir peçeteye rulo şeklinde sarıp öyle kurutuyorum.

I put the brushes onto the towel to dry them out. If the brushes are the ones which have tendency to lose their shapes, such as Mac 224, I wrap them with a tissue to avoid it.

İşte bu kadar! Herkese iyi haftalar!

That's it. You all have a nice week!

xx

8 yorum:

  1. faydalı bır yaz olmuş*-* teşekkür ederız

    YanıtlaSil
  2. aynı şekilde yıkıyormuşuz =) ben dik olarak kurutuyorum tek fark bu =) inatla soranlar için faydalı bir yazı olmuş ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Dik tepetaklak şekilde kurutmak için bir aparat almak istiyorum ben de

      Sil
  3. Iyi fikir. Bir türlü sevmediğim sephora makyaj temizleyicisini bu amacla kullanabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen sevilmeyen tüm makyaj temizleyiciler fırça temizleyicidir:)

      Sil