26 Şubat 2014 Çarşamba

Kar Efektli Kupa Yapımı+Tencerede Kek Pişirme




Merhabalar;
Bugün, ara sıra yaptığım kozmetik dışı postlardan birini daha yapıyorum. Geçen hafta, erkek arkadaşıma ufak bir sürpriz yapmak için, dümdüz kocaman bir kupayı süsleyip içerisinde kek pişirdim, hem de tencerede. Nasıl mı?


Öncelikle; seramik, düz, hoş renkli bir kupa aldım. Sanırım 3 liraydı.



Asetatlı kalemle üzerine kartanesi deseni çizdim. Oldukça kolay gördüğünüz üzere.


Adının baş harfinden ufak bir arma yaptım ve dallarla süsledim.



Daha sonra, kar efektini yaratmak için, süngerin üzerine beyaz ve nane yeşili ojeyi sürerek kupaya pıt pıt yaparak uyguladım. Alt kısmı daha yoğun tuttum çünkü orada, yerde tutan karlar varmış görüntüsü yakalamak hedefimdi. Nane yeşilini de kullanmamın sebebi, 3 boyutlu görüntüyü yakalamak. Sadece beyaz olsa bu kadar gerçekçi durmayabilirdi.


Tabi ki, tüm bu yaptıklarım (kar efekti oje kısmı hariç) su altında akma riski taşıyordu. O yüzden, Youtube'da bir videoda gördüğüm tekniği uyguladım. 30 saniyeye mikrodalga fırını ayarladım. Bittikçe çıkarıp 10 sn civarı soğumasını bekleyip tekrar koydum. Bunu 3-4 kere tekrarladım. Bu işlem, asetatın seramiğe yapışmasını sağlıyor ve böylece yıkayınca çıkmıyor.


Kupa süslemesi bitince, böyle boş verilmez mantığıyla içinde kek yapmaya karar verdim. Klasik bir kek hamuru yaptım, ölçüleri az tutmaya çalıştım.



Kupanın yarısına kadar hamuru döktüm. Aynı şekilde, bir tencereye kupanın tam yarısına gelecek hizaya kadar su koydum. Tencerenin kapağı açık şekilde kaynamasını bekledim, kaynadıktan sonra tencerenin kapağını kapattım ve 20 dk pişirdim. Altını kapattıktan sonra tencerenin kapağını hiç açmadan 15 dk dinlenmeye bıraktım. Tüm bu adımlar uygulanırken tencerenin kapağını bir kere bile açmamamız gerekiyor yoksa hamur çiğ kalabiliyor.
Bu yöntem, fırını olmayan insanların kek yapabilmesi için bulunmuş. Benim fırınım vardı ama kupamın fırın ısısına dayanıklı bir seramikten yapılıp yapılmadığından emin olamadığım için tencerede pişirdim.


Piştikten sonra, üzerine çikolata parçaları ve çikolata rendesini karıştırarak serpiştirdim, hediye edeceğim kişinin ellerine bıraktım:)
Sonuçlara gelirsek:
-Kek, fırın keki gibi çıtır çıtır değil, biraz daha ıslak bir kek kıvamında oluyor ama her şekilde pişiyor merak etmeyin.
-Asetatlar gördüğünüz gibi kaynayan suda dahi akmadı.

Elinizin altında olan malzemelerle çok tatlı bir sunum yaratabilirsiniz kısacası, ben hiç bir hazırlık yapmadım bunun için, bir anda aklıma esti ve yaptım. Siz de yaparsanız, benimle paylaşmayı ihmal etmeyin!

xx

17 yorum:

  1. çok güzel kış bardağı olmuş.

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Süper bir fikir bence :) bardakta kek pişirme işini son zamanlarda çok görüyorum ama tencerede mi fırında mı bilememiştim ..muffin tarzı daha kabarık bir kekte bardakta hoş durabilir bence :) ellerinize sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yarısından fazla koyunca taşıp suya bulanma ihtimali olduğu için o riski alamadım:) Çok teşekkür ederim:)

      Sil
  3. Ya bayıldım ki ben buna çok tatlı olmuş! :)
    Mikrodalga fırınımız olsa evdeki tüm dümdüz sevimsiz kupalara bunu yapardım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahah çok teşekkür ederiim, yıkamayacaksan, dekoratif amaçlı yapabilirsin!

      Sil
  4. Ben de su tencerede kek tarifini denemek idtiyorum epeydir.

    YanıtlaSil
  5. Sanırım hediye ttiğin kişi çok mutlu olmuştur bana pırlanta yerine böyle birşey gelse çok çok daha mutlu olurdum açıkcası =) Fikir de çok orjinalmiş tebrik ederim =)

    YanıtlaSil
  6. ya hemen koşa koşa gidip yapmak istedim. en yakın zamanda denicem. çok ama çok güzel bir yazı olmuş. :)

    YanıtlaSil
  7. çok güzel bir hediye olmuş eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. Bugün senden faydalanarak kupa yapmak istedim ama bu kukupadan yada benzerinden koca tekirdağda bulamadım. Acaba nereden aldın sorabilirmiyim

    YanıtlaSil
  9. Gerçekten çok güzel olmuş. Ben de porselen kalemle boyadım kalem yarıda bitti, asetat kalemle boyamaya devam ettim ama fırınlanır mı bilemedim

    YanıtlaSil