9 Temmuz 2013 Salı

Demet Evgar ve Toprak Tonlu Makyajları


Merhabalar;
Ünlü makyajı postlarında yabancılar kadar yerlilere de yer vermeye çalışıyorum, biliyorsunuz. Demet Evgar da, bir çok kez benden istenen ama yazmaya yeni fırsat bulduğum ünlülerden biri. Makyajı doğal ve ötesi olduğu için, günlük kullanım için harikulade bir seçim olacak. Görsellerde, çekim makyajlarıyla doğal makyajları çok ayrı çizgilerde, üstteki bir çekimden ve kendisinin günlük makyajından biraz daha keskin. Aşağıdakiler de yine, özel çekimler için olan makyajları.


Dikkati çeken nokta şu ki, her ne kadar çekim makyajları fotoğrafçının konseptine göre yapılıyor olsa da, hepsinde toprak tonlu göz makyajlarını görüyoruz. Bazen maviler eklenebiliyor, ama göz kapağı çok büyük çoğunlukla kahverengi ve tonlarında oluyor. Daha günlük makyaj tarzı fotoğraflarda zaten tamamen kahverengi göz makyajı hissediliyor.





O zaman şablon çıkarmak gerekirse; toprak tonlu/kahverengi bir göz makyajı, pembe allık ve doğal pembemsi/kırmızımsı bir dudak rengi arıyoruz. Bazı fotoğraflarda bordo rujlu halleri de var, onun için de bir bordo ruj eklemesi yaparız sona.

Demet Evgar'ın gözleri büyük olduğu için, renk kullanımında abartıya kaçmaktan uzak duruyor ve ürünleri de mümkün olan en az miktarda, en hafif şekilde uyguluyor. Eğer gözleriniz küçükse, onun makyajını aynı ürünlerle ama daha yoğun bir halde yapmanızı tavsiye ederim yoksa hiç yokmuş gibi görünebilir, kendimden biliyorum.


Başlarken, her zaman yaptığımız göz bazı adımını Mac Painterly Paint Pot'la yapmak yerine Mac Constructivist Paint Pot'la yapacağız. Ne zaman Demet Evgar'ı görsem, "Kesinlikle Constructivist kullanmış. başka bir şey olamaz." diyorum. O yüzden, Mac 217 fırçamızla ya da muadiliyle, tüm göze Constructivist'i sürüp Mac 224 ile dağıtıyoruz. İstediğimiz görüntü biraz buğulu olduğu için, fazla dağıtmaktan çekinmeyin. Yine aynı paint potla, göz altımıza da çizgi çekiyoruz ve dağıtıyoruz.



Far olarak, yukarıdaki üç fardan birini seçebilirsiniz. Mac Omega, Urban Decay Naked2, ya da Bourjois Chocolate Bronzer. Evet, bronzer'ı far olarak kullanabilirsiniz, bir sıkıntı yok. Bu farların renkleri oldukça benzer, bronzer biraz daha sıcak tonlu. Ama üçü de bize istediğimiz toprak tonlu göz makyajını verecek. Eğer özel olarak kırmızımsı bir toprak tonu istiyorsanız, mutlaka yukarıdaki bakır renk Mac Antiqued'i kullanın.

Eyeliner kullanımını kendisinde çok ender gördüğüm için, kirpik diplerine siyah far geçme yöntemiyle göz makyajına çerçeve vereceğiz. Açılı fırçamızla ya da düz kesik liner fırçamızla Mac Carbon ya da Urban Decay Crave'i kirpik diplerimize dokundurup çekiyoruz. Çizgi çekmeyin, sadece kirpik diplerine bastırın ve adım adım tüm kirpik dibi çizginizi doldurun. Daha önceden Constructivist'le geçtiğimiz göz altının üzerine siyahla da geçiyoruz, çünkü çoğu makyajında tam olarak bunu yapmış Demet Evgar. Rimel olarak tabi ki elinizde ne varsa onu kullanabilirsiniz, kirpiklerinizi kıvırmayı unutmayın.

Kaşlar, bu makyajda en dikkat çeken kısım, ama onun kaş şekli çok da sık görülen, herkesin taşıyabildiği bir kaş şekli olmadığı için, elimizden geldiğince kendi kaşlarımızı yoğun doldurarak bu görünüme ulaşmaya çalışacağız. Kaşlarınız zaten kalın ve düzenli alınmış bir haldeyse, ekstradan bir şey yapmanıza gerek kalmayacaktır. Benim kaş doldurma farım Omega, ama her zaman dediğim gibi eğer koyu tenliyseniz Espresso tercih edin.




Göz altı kapatıcısını ve fondötenini bilemiyorum tabi ki, ama aşırı derecede bir kapatıcılık olmadığını ve doğal çizgiden gidildiğini bildiğim için, Nars Radiant Creamy Concealer ve YSL Touche Eclat fondöteni kombinlemeyi öneriyorum.


Yanaklarda, önceden bahsettiğim gibi genelde pembe ağırlıklı allıklar gördüm, o yüzden soft pembe Mocha bu iş için uygun olacaktır diye tahmin ediyorum. Zaten gül kurusu çizgisindeki allıklar, toprak tonlu göz makyajlarına oldukça güzel giderler. Demet Evgar'ın yüzü oldukça aydınlık ve yanaklarında bu aydınlık durum artıyor, o yüzden aydınlatıcı kullanımını tavsiye ediyorum: Mac MSF Lightscapade.




Dudaklar için pembemsi doğallık deyince aklıma Mac Kinda Sexy ve Syrup geliyor, ama daha yoğun bir pembelik isterseniz Chatterbox ile karıştırabilirsiniz. Ara sıra gördüğüm bordoluk için de, Mac Media'yı öneriyorum, korkunç durduğuna bakmayın, dudağınıza hafifçe sürdüğünüzde tatlı bir bordoluk oluşuyor sadece.

Oldukça doğal ve günlük bir makyajı olduğu için, kontur işine girdiğini düşünmüyorum. Varsa da, belli belirsiz bir şekilde var. O yüzden, bu makyajı, en kullanılabilir ünlü makyajı seçiyorum, Demet Evgar'a bolca sevgiler...

xx

12 yorum:

  1. Demet Evgar'ı zaten çok severim.Bir de üstüne mekyaj zevklerimiz de aynı olunca sempatim daha çok artıyor.Kahve ve tonları benim vazgeçilmezim diyebilirim :)

    YanıtlaSil
  2. Aaaargh, Media çok fena aklıma düştü. İki saattir internetten swatch inceliyorum neredeyse her ten renginde şahane durmuş; daha önce hiç koyu renkli ruj kullanmamış olmama rağmen ben de denemek istedim epey.

    Haliyle bir iki sorum olacak onun hakkında, zaten yanlış hatırlamıyorsam günlük kullandığın rujlardan biriydi bir çok insanın aksine. Dudak kalemi kullanıyor musun öncesinde, kullanıyorsan hangisi acaba? Bir de, fırçayla mı sürüyorsun, yoksa direkt tüpten dudağa mı? Fırça işin içine giriyorsa sırf üşengeçlikten hiç bulaşmayabilirim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, dudak kalemi her zaman kullanmıyorum ama fırçayla sürüyorum çünkü cidden çok riskli direkt tüpten dudağa uygulamak. Batırınca da çıkmıyor meret. Ama eğer günlük kullanımda hafif bir bordomsuluk yaratacak kadar hafif dokundurarak süreceksen fırçaya gerek kalmayabilir, cayma al destekliyorum:)

      Sil
  3. Çoook güzel bir yazı olmuş tebrik ediyorum bayıldııımmm..Constructivist ve kinda sexy kesin alınacaklar listeme girdi.Aydınlatıcıda da bu ara favorim en kısa zamanda yazısınıda yazacağım Dior Amber Diamond..Müthiş birşey tavsiye ederim..Ama bir tane daha almak niyetindeyim Soft&Gentle,Lightscapade ve Nars Albatros arasındayım karar veremediimmm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:) Amber diamond'ın çok methini duydum yazını okumak isterim. Soft&Gentle fazla parlak geliyor bana, kalan ikisinin de blogda yazıları var okuyabilirsin, ikisinden de pişman olmazsn ondan eminim:)

      Sil
    2. Evet dün okudum yorumu yazdıktan sonra gördüm teşekkürler :) Bugün yazıyorum Amber Diamond'ı ;)
      Sevgilerrr

      Sil
  4. Beklediğim yazı geldi çok güzel oldu. Bende günlük hayatta en kullanılır olduğunu düşünüyorum çok yakışıyo onada toprak tonları bende çok severim :)

    YanıtlaSil
  5. Sormak istediğim bir şey vardı sana.Yüzün için kendi peelingini kendin yapıyorsun sanırım. Onun dışında peeling kullanmıyorsundur diye düşünüyorum? Bende elime ve dudağıma bal ve toz şeker karışımlı peelingi yapıyorum. Yüzüme de yapsam diyorum cildim kuru benim sorun olmaz diye düşünüyorum. Bi arkadaşım tüylenme yapıyor dedi? bana garip geldi ama şeker ya da bal nasıl tüy yapabilir diye?
    Böyle şeylerin bir zararı olmaz değil mi benden bilgilisin bu konularda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç sanmıyorum tüylenme yapacağını, ben de benzeri bir şey yapıyorum kendime, onun tüylenmesinin başka bir sebebi olabilir baldan değildir:)

      Sil
    2. Bende öyle düşünüyorum. Teşekkürler cevabın için :)

      Sil