23 Mayıs 2013 Perşembe

La Roche-Posay Anthelios XL SPF 50+ Güneş Kremi İncelemesi


Merhabalar;
Güneş kremi konusu, özellikle yaz başlangıcı olduğu için, sürekli hakkında soru aldığım, insanlar için biraz da muamma olan bir konu. Kullanılan kremin yeterli koruyuculukta olup olmadığı asıl sorun olmakla beraber, kullanılabilirliği de büyük önem taşıyor. Kullanılabilirlikten kastım, gün içinde makyaj altına ya da hiç makyaj yapmayan biri için bembeyaz bir yüze sebep olmayan şekilde kullanıma uygun olup olmadığı, yağlanma yapıp yapmadığı ve mümkün olduğunca parlatmaması.


Bu güneş kremi, benim gerçekten sürekli olarak bitirip yenisini aldığım, sadece yaz aylarında değil tüm sene boyunca kullandığım ve çok çok çok memnun olduğum bir ürün. Her şeyden önce, en çok önem verilen nokta olan koruyuculuk konusunda çok başarılı olduğunu düşünüyorum. Hem 50+ SPF, hem de UVB+UVA koruyuculuğu var. Ben beyaz kalmak için özel olarak uğraştığımdan ötürü benim için ekstra bir avantajı da bronzlaşmamı engellemek olmasının yanında, gerçekten güneşten koruduğunu hissediyorum. İşe yaramayan güneş kremleriyle güneşe çıkınca oluşan hissi bildiğim için, çok rahat bir şekilde ayırt edebiliorum. Güneş lekeleri ve kırışıklıklar dönüşü olmayan şeyler, ve bunları engellemek için ne gerekiyorsa yapıyorum.


Koruyuculuğa tam puan verdikten sonra yapısına bakalım. Gördüğünüz gibi oldukça akışkan. Kremsilikten çok "su gibi" olmaya daha yakın ki bu muhteşem bir şey, demek oluyor ki yüzümüzde bir katman oluşturmayacak. Gerçekten de öyle, cildin emmesi ve kat olarak gözükmemesi konusunda çok net kefilim.
Asıl konu ise yağlı ciltlerde parlama yapıp yapmaması. Bu konuda "tamamen mat" gibi bir şey söylemek hiç bir güneş kremi için mümkün değil, sonuçta bu bir krem. Ama çoğu kötü ürünün yaşattığı gibi delilercesine parlatma, rahatsız etme durumu yok. Benim cildim yağlı değil ama başarısız güneş kremleri benim de yüzümü parlatıyor. Yani eğer bu ürünün öyle bir sıkıntısı olsa cilt tipi ayırt etmeden kendini gösterirdi. Yine de tedbirli davranıp eczanede öncelikle deneyip, sonra 2-3 saat geçirip ona göre karar vermenizi tavsiye ederim eğer cildiniz yağlıysa. Karma ya da kuruysa böyle bir sorun olmayacaktır zaten.


Gelelim renk konusuna. Evet oldukça beyaz, ve şahsen ben yüzüme sürdüğümde hiç bir renk farkı görmüyorum. Deliler gibi yedirmenize de gerek yok yani rengi yok etmek için. Sıvı olduğu için kendi kendine dağılıyor. Yukarıdaki elime yayılmış hali, hiç bir renk farkı yok. Zaten üstüne kendi fondöteninizi vs. sürdüğünüz için farkedilmeyecektir bile.
Ama ben yine de, benim kadar beyaz olmayan, orta ve daha koyu tenliler için bunun renkli versiyonunu öneririm. Aynı ürün, ama ten renginde. Sanıyorum ki tek rengi var ama oldukça ortalama bir renk, her tene gidiyor çünkü zaten yayılıyor. Ten rengi olmasının sebebi sadece kullanan kişinin daha rahat hissetmesiyle alakalı. Yoksa ikisinin de ahım şahım bir renk bırakma, renk değiştirme durumu yok.

Dediğim gibi, ben bu ürünü ömürlük ürünlerim arasına koyalı çok uzun zaman oluyor. Yağlanma konusunda da bir güneş kreminin yapabileceği en minimum yağlanmayı yapacağından şüphem yok, eğer cildiniz yağlıysa. Bende hiç bir parlama ve yağlanma yapmıyor zaten.

Bu ürün sadece yüz ve el için özel olan bir krem olduğu için, fiyatı da ürün miktarına göre biraz fazla tabi ki. 53 lira bu miktarda bir ürün için biraz pahalı, ama karşılığında aldıklarınıza bakarsanız ucuz bile kaldığını söyleyebilirim.

Tavsiyemdir ve her şeyden çok sağlığa yönelik koruyuculuğuna kefilim.

xx

10 yorum:

  1. Renkli versiyonunu almadığım için pişmanım. Dediğin gibi diğer tüm özellikleri 10 puanlık! Ama cildimde biraz beyaz kalıyor. Koyu tenlilerde üsrüne makyaj yapmak şart.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bence de koyu tenliler renklisini alsa daha garanti olur gibi

      Sil
  2. La roche posay sevdigim bir marka gunes koruyucusuda cok iyi gorunuyor

    YanıtlaSil
  3. ben de geçen hafta renkli olanı aldım, doğru mu yapıyorum bilmiyorum ama uzun süre dışarıda kaldığımda renkli nemlendiricinin üzerine yeniliyorum.çok başarılı bir ürün, güle güle kullan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç bir sorun olmaz çnkü ağır bir fondötenin değil bb cream'in üzerine yapmışsın, çok doğru bence:) Teşekkürler:)

      Sil
  4. Bunun bir de daha büyük ,300 ml yanlış hatırlamıyorsam, tüpte gelen bir çeşidi var, daha koyu kıvamlı ve fiyatı da 75tl, vücut için de alıp onu kullanacağım, yüz için olanı kullanıyorum ve ciddi çok memnun kaldım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ama bununla onun yapısı ve içeriği farklı. Bu çok daha yüksek koruma bandında, spf anlamında değil madde anlamında. Ama bu cidden iyi evet:)

      Sil
  5. ben bu krem hakkinda cok bilgi sahibi deilim o yuzde iki sorum olacak cvplarsaniz sevinirim..
    gunde kackez yuzume surmem gerekiyor? ve ben bu kremi surdukten sonra disari cikmasamda evde faydasini gorurmuyum

    YanıtlaSil
  6. ben bu kremi gunde kac kez kulanmam gerek ve ben bu kremi surdukten sonra disari cikmadanda evdede faydasini gorurmuyum cvplarsaniz sevinirim

    YanıtlaSil