2 Nisan 2013 Salı

Sertab Erener "İyileşiyorum" Klip Makyajı


Merhabalar,

Sertab Erener'in yeni klibini geçen hafta gördüm ve şarkıdan ziyade tek düşündüğüm makyajının ne kadar etkileyici olduğuydu. Tarz olarak hiç bir zaman aklımda kötü bir makyaj uygulaması olan biri olarak yer etmedi Sertab Erener fakat öyle ahım şahımdır, müthiştir diye de düşünmezdim. Bu sefer, aynen öyle olmuş, müthiş!

Klipte iki ayrı makyaj var. İlki, klibin büyük kısmında boy gösteren siyah smokey eye makyajı, diğeriyse sonlara doğru çıkan son derece nude bir makyaj. Ben bu makyajı, elimdeki malzemelerle yapıyor olsam neler kullanırdım ve elimde olmayanlar için ne tercih ederim bir bakalım.


Genel görüntü bu şekilde, olmayan bir iki ürünüm var onları da yeri gelince ekleyeceğim.

Smokey olanla başlayalım;






Öncelikle göz kapağına primer uygulamakla başlıyoruz, Mac Painterly Paint Pot hem göz kapağımızın rengini eşitleyecek, hem de baz görevi görecek.


Göz makyajında tamamen siyah bir smokey eye değil de taupe renginden sonra koyu kahveye eklenmiş siyah v bölgesinin karışımını görüyoruz. Taupe kısmı öncelerde mat gözükse de ışıklı çekimlerde parlaklığı anlaşılıyor bu yüzden ilk olarak göz kapağına tamamen ince bir kat halinde Satin Taupe sürüyoruz.

Sonrasında, dış V kısmını koyu tok bir kahverengiyle belirginleştirmemiz gerekiyor. Bunun için seçimim Urban Decay Naked Basics'teki Faint ile Mac Swiss Chocolate'ın karışımı olacak-çünkü içine ufacık da olsa bir kırmızı alt ton katmamız gerek görüntülere göre.

Sol köşedeki ilk far, Swiss Chocolate


Dış V ile hala işimiz bitmedi, dikkatli bakarsanız çok çok çok ufak bir siyah gölgelendirme görüyoruz. Aynı UD paletindeki Crave'e noktasal olarak fırçamızı dokundurup dış V'nin en uç kısmına ufak bir gölge yapıyoruz.

Farkettiyseniz gözde eyeliner yok ama düz bakışlarda simsiyah bir çizgi görünüyor. Bunu yine farla yapıyoruz. Angled bir fırçamız varsa onunla, yoksa ufak ve düz fırçalarımızdan biriyle kirpik dibini çok sakin hareketlerle dolduruyoruz siyah farla. Tek seferde dümdüz bir çizgi çekerseni hem çok kapatır hem de zamanla dağılır. Kirpiklerin dibini doldura doldura birleştirip çizgi yaratıyoruz. Dış V'ye yakın kısmı daha güçlü doldurmaya özen göstermemiz başarılı olur.

Kaş altında parlak değil mat bir lifting rengi görüyoruz, elimizde UD palet varken ordan devam edelim, bu iş için W.O.S. işimizi görecektir. Göz pınarını da Venus'le belirginleştirdiğimizde bu kısmı tamamlamış oluyoruz.

Gelelim kirpiklere. Çok açık ki takma kirpik konusunda oldukça cömert davranılmış, ama dikkat etmemiz gereken husus, dış V ne kadar yoğunsa aynı çizgi bozulmamış, dış kirpikler yoğunken içe doğru azalmış. Bunu nasıl yapıyoruz?
Mac 20 Lash kirpikler bu iş için ideal ve elimde yoklar, Mac'in sitesinden gösterelim.

Gözün dış kısmında sayabildiğime göre 3'er kat bu yarım kirpiklerden var. İçe doğru gittikçe tek tek olan kirpiklerle tamamlandığını görüyoruz, onlar elimde vardı, şu şekilde;


Bundan sonra tek kalan şey rimel uygulamak, onu da istediğiniz herhangi bir rimelle yapabilirsiniz çünkü bu kadar kirpikte bir şey fark etmeyecektir rimelin hangisi olduğu.

Kaş konusuna gelirsek, çok net görülüyor ki kaşlar dirty blonde bir renkle saça kombinlenmiş. Bende dirty blonde bir kaş ürünü yok, ama önerim Laura Mercier Brow Definer in Soft olacak, üstünden hafifçe Omega'yla geçmekte de fayda var.

Yüzde kullanılan  fondöten ölü matlığında değil, o yüzden ilk düşüncem olan Clinique Anti-Blemish Solutions yerine Nars Sheer Glow'u tercih etmemiz gerektiğini düşünüyorum zira Sertab Erener'in yaşını da göz önünde bulundurursak cildin kuru skalaya daha yatkın olabileceğini kestirebiliyoruz. Nars Sheer Glow'u fondöten fırçasıyla tüm cilde uyguladıktan sonra kusurları Studio Finish kapatıcıyla kapatıyoruz. Ardından göz altına da bunu uguluyoruz çünkü göz altına kalem ya da far uygulanmamış, mümkün olduğunda tene entegre bir görüntü arıyoruz.



Sonrasında, tüm bunları sabitlemek için Mac Studio Fix Powder'ı Kabuki fırçamızla yüzümüze sürüyoruz ama üst üste kat yapmamaya dikkat etmemiz gerek çünkü çok çabuk cakey olabiliyor.




Yüzde en net gördüğümüz şey tabi ki keskin ve belirgin konturlar. Elmacık kemiğinin altına keskin bir şekilde, burun kenarlarına hafifçe ve çene altına gölge olarak NYX Taupe'u sürerek bu görüntüyü yakalayabiliriz, şakakları ve saç çizgisini de unutmayalım, ama bu Sertab Erener ve onun gibi elmacık kemikleri belirgin kişiler için geçerli, yüzünüz yuvarlak hatlıysa aynı derecede keskinliği elde edemeyebilirsiniz.


Sonrasında, allık olarak dirty rose, kirlimsi gül kurusu renginde bir allık kullanıyoruz ki bu da Mac Blushbaby oluyor.


Daha sonra, konturun olmazsa olmazı highlighter'a geçiyoruz. Çok açık bir şekilde altın tonlu highlighter kullanılmış, benim bu konudaki tercihim tabi ki Nars Albatross olacak.


Son olarak dudaklara geçebiliriz, bu renk tek bir renk değil ama buna en yakın görüntüyü Mac Syrup'tan alabiliyoruz, denedim ve cidden baya yakın bir finish ortaya çıktı zira dudaklar mat değil ve Syrup da fotoğrafta göründüğü kadar koyu değil çünkü lustre.


İkinci makyajda ise ruju silip göz makyajının topraklaştırıldığını görüyoruz, fondöten allık vs.'de bir değişim yok. Tam bir nude kısacası.




Yine göz altı tamamen boş bırakılmış, takma kirpikler çıkarılmış. Göz makyajında aslında hiç bir şey yokmuş gibi durmasına rağmen böyle bir şeyin mümkün olmadığını "no-make up, make-up" conceptinden biliyoruz. Yan profilden baktığımızda crease bölgesinin belirginleştirildiği ve göz kapağına hafif bir toprak ton uygulandığını görebiliyoruz. Tüm göz kapağı için UD Naked Basics'ten Naked2 ya da Mac Omega, crease için de Mac Cork'un tamamen kullanılan ürünler olduğuna inanıyorum. Kaş altını aynı şekilde W.O.S. ile belirginleştirebiliriz.
Kaşlarda ton düşürülmüş, bu demek oluyor ki uygulandıktan sonra üstüne pudra geçilmiş. Rimel olarak bu sefer Lancome Hypnose Drama'yı önerebilirim çünkü takma kirpiğimiz yok.
Konturlar aynı keskinliğinde devam ediyor, highlight da öyle. Allık zaten aynı.



Dudaklarda tamamen bir nude'luk görmüyoruz, pinkish nude yapılmış. Demek ki bir şeyleri karıştırmamız gerek. Yine şahsi denemelerimle sabit, dudaklarımızı fondötenle tamamen yok ettikten sonra üstüne Clinique Chubby Stick'lerden 14 numara Curvy Candy'i sürersek ve peçeteyle ışıltısını alırsak tamamen bu rengi elde ediyoruz.

Kullandığımız fırçalar da şu şekilde:


Makyajın bitişini de 3-4 fıs Mac Fix+ sıkarak yapıyoruz



Voila! Hazırsınız. Girişte de söylediğim gibi, resmen kontur uygulaması ve nude makyaj dersi canlı canlı verilmiş. Sertab Erener'in makyözüne burdan saygılarımı iletiyorum. İnanılmaz bir iş, tebrikler.

Yazıdaki bazı ürünlerin daha detaylı incelemesi için aşağıdakilere tıklayabilirsiniz:
Mac 190 Fırça
Mac 224 Fırça
Mac 116 Fırça
Mac 127 Fırça
Mac Far Paletinin Tüm Farları ve Swatchları
Urban Decay Naked Basics İncelemesi
Nars Albatross İncelemesi
NYX Taupe İncelemesi

xx

13 yorum:

  1. tesekkür ediyoruz bu yazılar icin :D ben bi kabuki önerisi istesem? :) hatta bi yazı daha hos olur.tekrar tesekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler:) Ben burda Bare Minerals'ın kabukisini kullandım, yukarı fotoğrafını koydum hatta. Kılları biraz sert, kabuki delisi olmadığım için bunu kullanmakta bir sakınca görmüyorum ama daha yumuşak bir şey için Mac'in Kabukisini öneririm, hissi mükemmel. :)

      Sil
  2. bende klibi izlediğimde inanılmaz begenmştm makyajı kim yaptı ki acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç bir fikrim yok, ben de meraktayım:)

      Sil
    2. Sevgili Beauty Gore :) Sertab ernerin makyajini yapan biri olarak yazini cok sevdim :) iki makyajda da farkli fondoten var ama Nars dogru tahmin :) yardimci olabilicegim her konuda bana ulasabilirsin Sevgiler

      kullandigim urunler ve fircalar MakeupForever Ve Nars :)

      Ufuk Celep

      Sil
    3. Tesekkurler Merve cim makyajlar benim elimden cikti ama size duzgun bi sekilde anlatan Beauty Gore sevgiler :))

      Sil
    4. Çok çok çok teşekkür ederim:) Farklı fondöten olduğunu hiç düşünmemiştim, bu yazıyı görmüş olmanız harika bir şey! Çok sevindim gerçekten:)

      Sil
  3. Bu makyajın gözünden kaçmamasına hiç şaşırmadım, sanat eseri gibi :)ben klibi izlediğimde stylinge bayılmıştım, kıyafetler, saç, makyaj hepsi çok çok başarılı. Eminim tonlanca da ürün kullanılmıştır, ama o kadar ustaca uygulanmışki, cidden hayran olunası.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, bunun 2 katı ürün kullanılmıştır ama biz kendimiz de yapabiliyoruz demek ki :)
      Teşekkürler:)

      Sil
  4. yalnız nasıl muhteşem anlatmıssın! emeğine sağlık. Ben de Sertap Erener'in nude makyajını sevdim. Aynı makyajda kirpik yoğun olsaydı hah diyecektim işte bu :)

    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler:) O nude'da doğal bir takma kirpik güzel yoğunlaştırırdı katılıyorum ama konsept gereği küllerinden doğan kadın ya, o bakımdan sade:)

      Sil