10 Nisan 2013 Çarşamba

MAC Pigmentler: Nedir, Nasıl Kullanılır?


Merhabalar;
Bildiğiniz üzere Mac'in toz halindeki yoğun renk içeren ürünlerine pigment diyoruz. Tanım yaparak giriyorum çünkü herkesin kullandığı ürünler değil.


Gördüğünüz gibi plastik bir kapta geliyor, bu yukarıdaki eski kaplarından. Gramaj olarak çok daha fazlaydı ve şimdiki pigmentlerle aynı fiyattaydı, ama MAC bu kadar ürüne o fiyatı az bulmuş olacak ki neredeyse yarıya indirdi ürünü, şu şekilde artık:


İçindeki sistem yeni ve eski pigmentlerde aynı. Bir stopper'ı var dökülmeyi engellemek için, şuradaki gibi:



Bu stopperları kaldırınca da içindeki ürünü görüyoruz; yapısı toz ve içinde daha büyük top parçaları var. Onlar, sizin fırçanızla ezmeniz için o şekilde duruyor, yoksa ürün fazla tozlu olurdu.

MAC Golden Olive Pigment

MAC Teal Pigment

Peki nasıl kullanılır? Pigmentleri hem kuru hem de ıslak kullanabiliyoruz ama kuru ve ıslak kullanımdaki renk belirginliği farkı inanılmaz. O yüzden her zaman ıslak öneriyorum. Islak kullanımda Mac Fix+ (detaylı ürün incelemesi için buraya tıklayabilirsiniz) kullanıyoruz, fırçamızın üstüne bir fıs sıkıp ürüne batırıyoruz, çok ürün almamaya özen göstermekte fayda var. Çok sık aldığım bir soruysa, Fix+ yerine su kullanılıp kullanılamayacağı şeklinde. Maalesef, suyla ıslatabiliyor olsanız bile gözde durmayacaktır.


Soldan sağa: Kuru Golden Olive, Islak Golden Olive, Islak Teal, Kuru Teal
Farklı Kullanımları:
Pigmentler basit bir şekilde tanımlarsak renktir. Yani renksiz herhangi bir şeyle karıştırabilirsiniz.



Yukarıda gördüğünüz gibi, şeffaf bir ojeyi alıp kullanmadığınız bir kağıda damlattıktan sonra ayrı bir tarafa pigmentten bir parça koyup, yine kullanmadığınız bir fırçayla karıştırıp pigmentin renginde bir oje elde edebilirsiniz. Uyarayım, şeffaf ojenin içine direkt pigment dökmeyin çünkü pigmentler zamanla dibe çöküyor. Her seferinde kullanacağınız kadar karıştırmak daha başarılı olacaktır.

Aynı zamanda, saç için kullandığınız krem, sprey vs ürünlerler de karıştırabilirsiniz. Tabi ki kalkıp yeşil bir pigmenti kullanmazsınız bu durumda, ama parlaklık ve ışıltı vermek için açık renkte bir pigment alıp, mesela Vanilla, ürünlerden biriyle karıştırıp saçınıza sürerseniz saçınıza anında o ışıltıyı verecektir. Tabi çok az koymalısınız, saçlarınızda bir ışıltı parçası istemezsiniz. Sadece doğal bir parlaklık arıyoruz.


Aynı şekilde, nemlendiricinize de parlak bir pigmenti ekleyip bacaklarınızda, kollarınızda vs. kullandığınız ışıltılı kremleri elde edebilirsiniz.

Ve tabi ki clear bir gloss'a istediğiniz pigmenti ekleyip istediğiniz rengi elde edebilirsiniz, ben gloss kullanmadığım için o amaçla almıyorum pigmentleri.

Pigmentlerin çok amaçlı olmasının yanında inanılmaz güçlü renklerinin olması da ayrı bir avantaj ki bu ıslak kullanımdan kaynaklanıyor. Tek dezavantajı biraz uğraştırması ve kirliliğe yatkın olması. Tüm toz ürünlerde olduğu gibi çevreye saçma ihtimaliniz var.

Sormak istediğiniz olursa çekinmeyin.

xx

16 yorum:

  1. bu kadar çok kullanım imkanı olduğunu bilmiyordum öğrenmiş oldum teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  2. Bu çok yararlı bir post olmuş.Bayıldım.Saçımı yaptıktan sonra ben de en sevdiğim vucut losyonunu avucumda sıkıp içine bir miktar dore pigment ekleyip karıstırıyorum ve saç uçlarıma sürüyorum hem mis gibi kokuyor hem parlıyor hem de elektriklenme olmuyor ama günün sonunda muhakkak yıkamak lazım.Oje olayını ben de deneyeceğim çok heyecanlandım hatta:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Saç için vücut losyonu karışımı yapmayı da ben hiç düşünmemiştim açıkçası, hep saç ürünü diye düşünüyordum, çok teşekkürler:)

      Sil
    2. çok güzel nemlendiriyor tavsiye ederim:)

      Sil
  3. Ben de hiç oje kısmını düşünmemiştim. Çok güzel bir yazı hazırlamışsın

    YanıtlaSil
  4. ne kadar yararlı bir yazı olmuş ben daha önceden bu kadar farklı şekilde kullanabileceğimizi bilmiyordum :) hele oje olayı ve saç olayına ayrı bayıldım ^^ !

    YanıtlaSil
  5. Mükemmel olmuş:) Kırk yıl düşünsem pigmentten oje ve ışıltılı vücut losyonu yapmak gelmezdi aklıma. Hep yaz, olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görkem ya çok teşekkürler:) Bence anlaşalım, ikimizden biri yazmayı bırakırsa kötü sonuçlarla karşılaşsın, kendi kendimizi tehdit edelim bırakma yazmayı diye :) :)

      Sil
  6. Yine cok bilgilendirici bir post olmus, ellerine saglik :) pigmentlerin goruntusu hep cezbedici ancak denemeye henuz cesaret edemedim. Ben de bu kadar cok kullanim sekli oldugunu hic dusunmemistim, hep far olarak algiladim nedense:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de yıllar önce ilk aldığımda sadece far sanıyordum, deneye deneye gördüm ki her şeyle karışıyormuş:) Çok teşekkürler:)

      Sil
  7. Süper bir yazı olmuş uzun zamandır bu kadar keyifle bir şeyler okumamıştım :)

    YanıtlaSil
  8. Farklı kullanım alanlarını ne kadar güzel ve sade anlatmışsın:) teşekkürler paylaşım için:)

    YanıtlaSil