30 Nisan 2013 Salı

MAC Myth: Nasıl Daha Kullanılır Hale Getirilir?


Merhabalar;
Nude dudaklar sorunuyla ilgili o kadar çok yorum ve mail alıyorum ki, artık ayrı bir konu olarak yazmam gerektiğine karar verdim. Özellikle açık tenli insanların ve şahsımın en büyük sorunlarından biri yoğun göz makyajlarında dudak için kullanılacak ürünü seçmedeki zorluk oluyor.

MAC açısından olaya bakarsak tüm ruj line'ındaki tek gerçek nude'un Myth olduğunu görüyoruz. Tabi ki pembe alt tonlu ve daha kahverengimsi nude'lar mevcut, ama fondöten rengi mantığındaki gerçek nude Myth olduğu için bu ürünü nasıl daha kullanışlı hale getirebiliriz diye incelemek istiyorum.




Gördüğünüz üzere Myth, medium tonlu bir fondötenin ruj halinde bir renk. Bunu açık tenli bir insan olarak dudağımıza sürdüğümüzde fondötenden sonraki step'i unutmuşuz da dudağımız o halde kalmış gibi bir görüntü yakalıyoruz. Koyu tenlilerde de fazla badanamsı (değişik bir kelime oldu, kabul) duruyor. O yüzden Myth'i adeta bir mixing medium olarak kullanmayı tavsiye ediyorum.

Şöyle ki, elimdeki en koyu ve en parlak(vibrant da olabilir) 5 rengi alıp Myth'le karıştırdım. Önce renkleri göstereyim;

MAC Rebel




MAC Media




Sephora It Girl



MAC Quick Sizzle




MAC Viva Glam Nicki Minaj




Bu renkleri ben şahsen tek başına kullanıyorum günlük makyajımda ama bu kadar belli, "out there" rujlar istemeyenler için Myth tam bir dengeleyici.

Çizgi olanlar rujların asıl rengi, yuvarlaklar da Myth'le karıştırılmış halleri
Sol üstten sağ alta doğru; Urban Decay Lip Junkie Lipgloss, Media, Rebel, Nicki Minaj, It Girl, Quizk Sizzle






Gördüğünüz gibi çizgilerdeki çok belirli renkler, Myth'le karışınca tamamen pastel ve soft renklere dönüştü. Sadece rengi açan bir ürün değil, eğer öyle olsaydı kopkoyu bir fuşyanın çok açık bir versiyonunu görürdük ve saçma bir renk olurdu. Myth, pastel tabanı ve sarımsılığı katıp maviyi nötrlüyor.

Tabi ki nude'ların klasik kullanımı, fondöten etkisini azaltmak ve makul durmasını sağlamak için, üstüne gloss sürmek. Onu da gördüğünüz gibi UD gloss'la yaptım ama gloss bu ruj için son tercihim olur herhalde. Koyu tenlilerde gloss ve nude karışımını daha çok öneriyorum, illa gloss kullanacaksanız. Yani elinizde Myth varsa ve tek başına kullanamıyorum diyorsanız, elinizdeki çok koyu veya çok fosforlu renklerle karıştırmayı deneyin.



Dikkat edilmesi gerek iki husus var, birincisi bence simli veya o ayarda partiküllü rujlarla karıştırmayın çünkü dağılımı saçma olabilir ve pastellik simleri bulamaç gibi yapabilir, ikincisi de zaten nude olan renklerle karıştırmayın, mesela Mac Snob.

İyi akşamlar!
xx

13 yorum:

  1. Yine çok yaratıcı ve başarılı bir post! Harika bir fikir, renkler süper görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. makyaj bloglarında hep görmek istediğimiz türden hareketler, tekrar teşekkürler. sadece rengi açmadığını,aynı zamanda nötrlediğini yani olayın mantığını belirtmen iyi olmuş, kendi rujlarımla saçma sapan denemelere kalkışabilirdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahah hepsini denemelisin, beklemediği şeyler ortaya çıkıyor insanın. Çok teşekkürler bu arada:)

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Deniz:) Teşekkür ederim:)

      Sil
    2. :) Ruj zaten başlı başına harika bir fikirken, renkten ölmek de şu hayatın tek farzıyken, tonlarını artırıp paylaşmak ne güzel ki :)

      Sil
    3. :) sen de kendikilerini karıştırıp paylaş o zaman! :)

      Sil
    4. En kısa zamanda, bahar da geldiyse pek kısa zamanda ;)

      Sil
  4. Çok iyi bir yazı olmuş zevkle okudum :) Viva glam nicki minajın rengine de bayıldığımı söylemeden geçemeyeceğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O ruj MUH-TE-ŞEM. Aldığımdan beri, 5-6 aydır, sürekli elim ona gidiyor. Teşekkürler bu arada:)

      Sil
  5. Aman Allahim, It Girl + Myth kombinasyonuna öldüm bittim ben. Ne kadar degistirilebilir bir rujmus bu yahu, her seye yakisiyor, hicbir renkte (Nicki Minaj gibi cirtlak da olsa) tuhaf durmuyor. Myth'i almak sart oldu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. It girl'ü baya baya coral bir ruja çevirdi cidden, Myth'i ilk aldığımda hiç bir şeyde kullanılmaz sanıp 1-2 sene köşede yatsın diye bıraktım ve yıllar sonra keşfettim resmen.

      Sil