14 Nisan 2013 Pazar

Doktorun Tavsiyesi: Akneli Ciltler İçin Cilt Temizleme ve Bakım Rutini


İyi pazarlar!

Cilt bakımıyla ilgili mümkün olduğu kadar az post yazmaya çalışıyorum farkettiyseniz, çünkü her cilt her ürüne aynı tepkiyi vermiyor. Karma ciltler için iyi desem bir ürün için, karma cildi olan başka birinde kötü etki yaratabiliyor vs. Bu yüzden ben de cilt konusunda sorunlarla başa çıkma yönünde tavsiye vermiyorum, akne sorunları ya da kızarıklıklar gibi. Çünkü bu iş sadece ciltle bitmiyor, kandaki bir sürü değerle, hormonlarla alakalı bir bütünün yansıması yüzümüzde gördüklerimiz.

Ama çok fazla insanın bu tarz taleplerde bulunmasından sonra, kesinlikle tavsiye amaçlı olmayarak, kendi dermatoloğumun bana önerdiklerini ve şu anki cilt bakım rutinimi paylaşmak istedim. Tekrar ediyorum, bana iyi gelen sizde tam tersi etki yaratabilir. Ciddi bir akne sorununuz varsa lütfen doktora gidin bir ürünü almadan önce.


Benim çok büyük bir sivilce şikayetim yoktu doktora giderken, sadece çene bölgesinde sürekli çıkan sivilcelerim vardı ve cilt bakımı konusuna özellikle dikkat ettiğim için dermatoloğa danışmak istedim. Yani yanaklarımda, alnımda, boynumda vs. sürekli görülen sivilceler yok. Sadece dönemsel oluyorlar arada bir. O yüzden, bu bakım, çok ciddi sivilce sıkıntısı çekenler için değil de orta düzeyde akne sorunu yaşayıp rahatsız olanlar için verilecek bir reçete olarak düşünülebilir.

8 ay civarı bir süredir kullanıyorum, o yüzden etkilerini rahatça yazabilirim.

Temizleme jeli olarak doktor, Papulex'in jelini yazdı. Acne prone skin için, hafif bir kurutma etkisi var doğal olarak, ve her gece yaptığımız temizlemeyi yaptığımız jelin yerine geçiyor.


İçerisindekiler de yukarıda görüldüğü gibi, merak edenler için.


Yapısı bildiğimiz jel kıvamında, rengi çok açık yeşil, kokusu da oldukça ferah. İlaç gibi kokmuyor yani. Klasik olarak köpürtme yöntemiyle uyguluyoruz, ben yüz fırçasıyla kullanıyorum ama sivilcelerin olduğu kısımları hafifçe elimle yıkıyorum çünkü fırça o kısımlardaki akneyi dağıtabilir.

Bundan önce İmex'in sabununu kullanmıştım, onun kurutuculuğu çok daha fazla ama başlangıçta onu önerdi, 2-3 ay kadar kullandım, sonra bu jele geçtim.


Doktor jelle yıkadıktan sonra sadece sivilcelerin üzerine Imex'in bu kremini kullanmamı söyledi. Yani tüm yüzüme uygulamadım. Bu kremle ilgili dikkat edilmesi gereken şey şu ki, gündüz kullanılmaması gerekiyor. İçindeki bileşenler gün ışığı temasında tepkimeye girebiliyormuş o yüzden sadece yatmadan önce sürüp sabah tekrar jelle yıkamak gerekiyor.


Rengi sözde ten rengi ama tabi öyle teninize uyacak bir durumu yok. Garip bir kokusu da yok ama yapısı biraz yağlı, o yüzden yatmadan yarım saat önce sürerseniz anca emmiş oluyor.

Peki işe yarıyor mu? Evet. Sabah kalktığınızda sivilceli bölgelerin hafiflediğini kesinlikle gözle görülür bir biçimde farkediyorsunuz. Sivilceyi tamamen bir gecede yok etme gibi bir durumu tabi ki yok, ama 2-3 günde tamamen hallediyor.


Bu kısımdan sonrası doktorun reçetesinden değil, benim kendi rutinim. Nemlendirici olarak Clinique Dramatically Different Moisturizing Gel kullanıyorum, göz kremi olarak da Clinique All About Eyes. Sabah ve akşam, jelle yıkadıktan sonra sürüyorum.


Daha sonra, Clinique Clarifying Lotion 3 Toniği "sadece" sivilcelerin üzerine sürüyorum. Bu tonik oldukça ağır ve kokusu da cidden alkol gibi, ve benim cildim yağlı olmadığı için ben bunu tüm yüzüme her gün sürmüyorum. Sadece çok yoğun olduğu için, sivilceleri kurutması için üstlerine sürüyorum.

Yani sıralamayı tekrar yaparsak, önce jel, sonra nemlendirici, sonra bölgesel tonik, ve en son olarak bölgesel İmex sivilce kremi sürerek tamamlıyorum. Sabahları son iki adımı yapmıyorum söylediğim sebepten ötürü.

Genel olarak bir sonuç belirtmem gerekirse, yüzüme çok yüklenmeden uyguladığım bu rutinle aknelerin oluşma oranını ciddi anlamda düşürebildim. Ayrıca oluştuktan sonra da çok daha çabuk geçmesine kesinlikle yardımcı oldular. Şahsen bu rutinimden oldukça memnunum, değiştirmeyi düşünmüyorum ama nemlendirici kısmında YSL Forever Youth Liberation serisine geri döneceğim gibi duruyor.

Ürünlerle ilgili daha detaylı bilgi için şu postlarıma bakabilirsiniz:
YSL Forever Youth Liberator Set
Clinique Göz Kremi ve Nemlendiriciyi Kullandıktan Sonraki Düşüncelerim
Clinique Alışveriş Postu

xx

3 yorum:

  1. Söylediğin gibi her ürün herkeste aynı tepkiyi vermiyor.. Mesela Papulex bende sivilce yapmıştı, kullanamadım. Ama imex bayağı iyiydi çok memnundum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok ilginç dimi, sözde sivilceye karşı bir ürün ama insandan insana değişik reaksiyonlar verebiliyor. Risk işi hepsi işte, denemek lazım. :)

      Sil
  2. Merhaba 2013'teki bir konuymuş ama ben bu ürünleri abartmıyorum 5 yıldır kullanıyorum.benim cildim akneye meyilli ne yapsam geçmiyor.roaccutane önerildi ben de ona cesaret edemediğim için yıllardır çekiyorum.ama bu iki ürün var ki en azından birkaç haftamı rahat geçirmemi sağlıyor,aknelerimi solduruyor söndürüyor tedavi ediyor,papulex isw hayatımın yüz yıkama jeli.bittikçe alırım asla bırakmam.imex zaten aürekli kullanıyorum gercekten bendeki etkisi büyük

    YanıtlaSil