21 Mart 2012 Çarşamba

Bal+Keten Tohumu Maskesi/Avene Cicalfalte Repair Cream


Son skincare postlarımdan sonra bir sürü soru aldım, özelikle maskelerle ilgili. Ben de direk kozmetik ürünü önermek yerine doğal bir ev yapımı maskeyle olayın meraklılarına yardım etmek istedim.
İhtiyacımız olanlar:

Bal

Keten Tohumu

D Vitamini

Adaçayı

Hint/badem/susam yağından biri ya da hepsi

Bir kaba balı ve keten tohumunu koyup karıştırıyoruz. Karıştırırken, tohumların üstüne basarak hafifçe ezmeye dikkat etmeliyiz çünkü onun yağı asıl bize ciddi anlamda sağlık getirecek olandır. Sonra, D vitamininden yaklaşık 6-7 damla döküp karıştırmaya devam ediyoruz. Sonra yağdan sadece 2 damla döküp adaçayına geçiyoruz.

Adaçayını normal çay yapar gibi demledikten sonra, demi parmaklarımızla sıkarak 10 damla civarı karışımın içine döküyoruz. Kıvamı çok sıvı olmamalı, ayarını bu referanstan yapmakta fayda var.


Bu karışımı haftada bir kez banyodan sonra yüzümüze sürüp yarım saat bekletiyoruz. Az beklettiğimizde yararını göremediğimizi biliyoruz zaten.

Yıkadıktan sonra, normal nemlendirici seansını uyguluyoruz. Ekstra olarak, benim için çok önemli bir nokta olarak, Avene'in Cicalfate Repair Cream'ini(50 küsür lira) "sivilce izi, yara, renk farklılığı" olan yerlere hafifçe sürüyorum. Bu krem, yüzdeki sorunlu ufak kısımları çözmekte bire bir. Ayrıca, el üstündeki ve dudaktaki yaralara da mükemmel bir iyileştirme süreci sağlıyor, izleri yok ediyor. Bunu yaklaşık 1 sene önce almıştım ve inanılmaz mutluyum. Yaralar için ne önerirsin diye soranlara da cevabım bu olmuş oluyor.

İyi maske seansları. xx

14 yorum:

  1. Şey... Ben bunu denemek istedim ama cilt tipine göre farklılık gösteriyor mu, neye iyi geliyor onları belirtmemişsiniz sanki ya da ben kaçırdım? Ve ne kadar bal ve tohum ekliyoruz? Eğer beni bilgilendirebilirseniz çok sevineceğim ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cilt tipine göre farkllılık göstermiyor çünkü bal kullanıyoruz. Yüzdeki derinin canlanmasına yarıyor, ve tabi ki beslenmesine. Miktarı "çok sıvı olmaması gerek" şeklinde özetlemiştim ama illa ölçü istiyorsanız; her 2 tatlı kaşığı bala 1 tatlı kaşığı keten tohumu diyebiliriz.

      Sil
    2. Çoook teşekkür ederim ^_^ Ben o "çok sıvı olmaması" tanımını en son yağları kattıktan sonra falan da gibi düşünmüştüm. Tekrar sağ olun ^^

      Sil
  2. bende bir soru sorabilirmiyim yeni keşfettim bloğunuzu ve karşıma çok dertli olduğum konu şıp diye düştü bu krem derin izlerede faydası olur mu :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hmm derin izler konusunda gerçekten emin değilim, izler için daha farklı ama maalesef daha pahalı ürünler var ki bu kısım dermatolog işi. Bir aczanedeki dermatoloğa danışırsanız daha faydalı olur.

      Sil
    2. çok teşekkür ediyorum dermatolog bayağı uğraştı bunun için ama çözüm olmadı bende alternatif arıyordum ama sanırım bu da işimi görmez bunlarla yaşayacağım :) tekrar teşekkür ediyorum :)

      Sil
  3. balın cilt için çok kullanıldığını biliyoum ama keten tohumunu duymamıştım.
    bu tarifi denicem.
    teşekkürler..

    YanıtlaSil
  4. o sondaki kremi sürmezsek maske ile yine aynı sonucu görebiliyor muyuz?
    cyrstalll
    www.zamansozleri.blogspot.com

    YanıtlaSil
  5. ah yenı bulmusken blogunu tam da ıhtıyacım olan seye denk gelmek ne guzel oldu
    ben ılk defa duydum bunu desem
    sıkı bır avene kullanıcısı olmama ragmen
    ne şapşalım ya
    not aldım avene ıcın 50 lıraya deger işe yarasın yeterkı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevindim, bu krem yeni yara izleri üstünde etkili. Üstünden uzun zaman geçmiş ve yer etmiş izlerde etkili olduğunu sanmıyorum. O yüzden, her türlü mevsimsel yaralar çatlaklar(özellikle dudakta), anlık sivilce izleri için vs. birebir.

      Sil
  6. Bloğunuzdaki paylaşımlarınızı beğenerek takip ediyoruz.Paylaşımlarınızın ve başarılarınızın devamını dileriz.Dell notebook servisleri.

    YanıtlaSil
  7. bende kahverengi ben lere nasıl bir oranda etkisi var

    YanıtlaSil
  8. yuzdeki kahverengi ben lekelere nasıl bir oranda etki ediyor öğrenebilirmiyim

    YanıtlaSil