7 Ekim 2011 Cuma

Pudralar ve Akneler

Şimdi, bilindiği üzere bu makyaj çizgisinde en dikkat edilmesi gereken şey direk yüzümüze "tüm" teması sağlayan fondöten ve pudralardır. Dikkat etmek derken, drug store tabir edilen ucuz ürünleri zaten geçiyorum, çok iyi para verdiğiniz ürünler de soruna yol açabilir.
Bunun en rahat örneği Mac'in Mineralize Skinfinishleridir. Ben yaşamadım çünkü ben MSF kullanmıyorum, ama internette "Mac MSF and break out" diye arattığınızda tonlarca insanın MSF yüzünden yüzünde tonlarca sivilce çıktığına dair hikayeleri dinleyebilirsiniz.

Bunun dışında, benim kullandığım Mac Studio Fix Foundation Powder'ın da içinde MSF'teki bir madde var ve ciddi ciddi düşünmeye başladım, bende de böyle bir şey yapmış olabilir mi diye çünkü çenemde sivilceler ardı ardına çıkıyor. Bunun sebebi benim çene bölgemin sivilceye yatkın olması olabilir, çünkü çok uzun zamandır bu ürünü kullanıyorum ve yüzümün başka yerlerinde yok. Ama şüphelendim ve 1 hafta ürünü kesiyorum bu günden itibaren, ve sivilcelerim geçerse kullanmayı bırakıyorum, ama açıkçası hiç sanmıyorum.

Hep Mac'ten gitmiş gibi oldum çünkü en içinde olduğum marka Mac, ama Dior'un da çoğu pudrasının "break out"a yol açtığını okudum.

Benim Mac hastalığımı bilmeyen yoktur, amma velakin ben pudra dışında Mac'in yüz ürünü olan, yani fondöten kapatıcı benzeri, ürünlerini kullanmıyorum. Clinique tercihimdir her zaman. Ama, bunun dışında aklınızda Mac'in farları, rujları, allıkları, kalemleri hakkında zerre kadar şüphe oluşmasın çünkü o etken maddeler sadece fondöten ve pudralarda bulunuyor ve kesinlikle herkes bu sorunu yaşamıyor, hassas ciltli insanlardan gelen şikayetler bunlar. O yüzden Mac'i kalbimdeki tahtından asla indirebilecek bir durum değil.

O etkin maddeler de şu üçü: TALC, DIMETHICONE, BISMUTH OXYCHLORIDE
İçinde bu bileşenler ve belki titanyum dioksit olan pudra ve fondötenlerden kaçınmamız hoş olacaktır ama bu doğanın kanunu, güzel olan sakıncalı yani. Demek istediğim, iyi fondötenin de iyi durması ve kendini koruması için bu tür şeylere ihtiyacı var. Seçim sizin, ya iyi bir görüntü ya da iyi bir yaşlılık dönemi. Ben ikinciyi seçeli baya oluyor. xx

2 yorum:

  1. aaaaaaaaaa bak ben bunu bilmiyordum, iyikide yazmissin, MSF denemek istiyordum cok tavsiye edildigi icin, ama benim cildimde cok sorun cikabiliyor yanlis ürün kullandigim zaman, bende mineralize ürünler hatta daha iyi gelir cilde diye düsünüyordum tzzzz : (

    YanıtlaSil
  2. aynenn ben de aynı şekilde düşünürdüm ama google'da da aratırsan görürsün çok fazla insan sorun yaşamış ve ben 70 küsür lira verip onu deneme riskini almak istemedim.

    YanıtlaSil