10 Temmuz 2011 Pazar

Su ojesi ve gördüğüm en garip /zor teknik

Mantığında ebruli mevzusu yatan ama ebruli renk ve desenlerinden başka bir kapıya çıkan bir oje tekniği göstereceğim şimdi ve gerçekten ilk kez görüyorum, daha önceden bilenler mutlaka vardır. Çok zorlandım yaparken ve çok uğraşlı, ama sonucu çok başarılı. Ben anlatayım en iyisi nasıl yapıldığını.
Öncelikle, öylesine bir kaba su koyuyoruz. Benim kabım denemelerden ötürü kirlenmişti tabi fotoğrafları çekerken. Ayrıca, parmağımızın tırnak dışındaki kısımlarını bantla kaplıyoruz ki suya soktuğumuzda kirlenmesin. Bu arada tırnağımıza önce bir kat beyaz sürüyoruz ki renkler iyi çıksın. Daha sonra, suyun içine, istediğimiz renkleri tek tek damlatmaya başlıyoruz ama iç içe gelecek şekilde. Ayrıca, en önemli husus; çok hızlı olmalısınız çünkü suyun üstünde kuruyor. Benim tercih ettiğim renkler Claire's'ten 2 mavi tonu ve bir sarı ve Penti'den pembe tonu. İstediğiniz oje ve renklerle yapabilirsiniz.



Sonra, elimize bir kürdan alıp yaptığımız şeye şekil veriyoruz çizerek. Ama bunu yaparken, oje katılaşmaya başlamış olacağından çok dikkatli ve seri yapmalıyız.

Bunu da yaptıktan sonra aynı hızla bantladığımız parmağımızı tam olarak şeklin neresini istiyorsak oraya bastırıyoruz. Daha sonra çevrede kalan katı ojeleri suyun üstünden temizleyip parmağımızı çıkarıyoruz ve bu hale geliyor.


Daha sonra bantları çıkarıp üstüne bir kat koruyucu cila sürüyoruz. Ve son hali bu oluyor.


Bu arada tüm parmaklarımı boyadım. 4-5 denemeden sonra başarıya ulaşabildim, yılmayın. İstediğiniz renkte ve desende yapabilirsiniz, tek sorun hızlı olmak. Bilmiyorum, hiç olmazsa eğlenceli. Yey.

7 yorum:

  1. ben hep yaptıktan sonra siliyorum, bir türlü beğenemedim bunun görüntüsünü :)

    YanıtlaSil
  2. bloglarda görüp her seferinde özenmişimdir bu tekniği ama yapabileceğimi sanmıyorum daha doğrusu üşenirim normal öje sürüp kurutana kadar isyan ediyorum

    YanıtlaSil
  3. pia: ben de hepsine yapmıyorum zaten çok bayar, tek parmağa yaptım sadece diğerlerine de gidebilcek bi renk sürdüm:)
    sochic: kesinlikle yarım saat falan rahat alıyor ondan ben de çok sık yapabileceğimi sanmıyorum aynı fikirdeyim
    anita: sana aşık olan olmuş <3

    YanıtlaSil
  4. Tanrım bunca senelik moda bloggerıyım ilk defa rastladım buna! :O süper!

    YanıtlaSil
  5. :) hahah aynen çok değişik

    YanıtlaSil