24 Haziran 2011 Cuma

Fondöten Rutini/ Clinique+Chanel+MAC Trio

Makyajın güzel görünmesinin ön koşulu pürüzsüz bir cilttir. Hiç birimizin cildi mükemmel değil, bu yüzden fondötenler, kötü gün dostları, iyi olmalılar.

Klasik bir fondöten rutinin 3 aşaması vardır. İlk olarak temiz cilde sürülen nemlendirici, ikinci olarak fondöten, son olarak sabitleştirici pudra formundaki fondöten. Nemlendirici, cilt tipine göre çok farklılıklar içereceği için onunla ilgili ürün örneği vermeyeceğim, ben Body Shop Seaweed serisini kullanıyorum ve cildim kuru ya da yağlı değil, gayet stabil ve karma. Bu yüzden cildinize iyi gelecek nemlendiriciyi, mümkünse dermatolojik olanlar ve eczanelerde satılanlar, kendiniz belirlemelisiniz.





İkinci aşamadaki sıvı fondötenim, Clinique Anti-blemish Solutions Liquid Makeup fondöteni. Anti-blemish olmayanını da alabilirsiniz, ama anti-blemish olduğu için daha mat ve daha sabit duruyor. Ben oldukça açık tenliyim bu yüzden 2 numarasını kullanıyorum, adı Fresh Ivory. Bunu tüm yüzüme "fırçayla" uyguluyorum. Elle fondöten sürülmez, tüm malzeme elinizde kalır yüzünüzde hiç bir etki bırakmaz ve yağlandırır. Kullanılan fırça kalın düz fırçadır. Örnek olarak Mac 190. Ya da daha sakin ve ince bir görünüm için Mac 187. Fondöteni boyunla çenenin birleşme yerine sürmeyi unutmak rutinin en berbat hareketi olur, hatırlatayım. Son olarak pudra fondöten kullanıyorum ki sıvı fondötenim sabitlensin. Bunun için 2 ayrı ürün kullanıyorum, ilki Chanel Double Perfection Compact, ikincisi de Mac Studio Fix Foundation. Chanel'in SPF 10 güneş koruması olması, Mac'in de güçlü sabitleyici özelliği tercih etmemdeki etkenlerdir. Bunları da mümkünse içinden çıkan süngerlerle değil, Kabuki fırçasıyla yapıyoruz. Mac'in 182 numaralı Kabuki fırçası idealdir.




Ayrıca, kronolojiye değinmek gerekise, fondöten rutinini makyajın en sonunda yapmak yararlı olacaktır çünkü far sürerken göz altlarınıza düşen tozlar fondöteninizi mahvedebilir. Olayın genel döngüsü bu, fondöteninizi ordan burdan almamanız gerektiğini söylememe gerek yok değil mi? Direk yüzünüze sürüyorsunuz, kendinize acıyın. İyi ürün alın, mutlu olun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder