26 Haziran 2011 Pazar

Banyo, banyo, banyo

Banyo çok eğlenceli, banyo çok sulu, banyo çok güzel yeeeeeeyyyy. Evet ciddileşelim. Banyo, ritüel içermesi gereken bir olay, o yüzden kendi ritüel sıralamamı paylaşacağım.
İlk olarak genel sırayı söylüyorum; banyodan önce blue corn maskesi, banyo sırasında vücut peelingi(exfoliating) ve ahududu sabunu, sonrasında üzüm maskesi ve üzümlü saç açıcı.  Karma cilt içindir, kuru ciltlere tavsiye etmem.



Banyodan önce kullandığım blue corn maskesi Body Shop ürünü. Katı, kil maskesi kıvamında bir maske olduğu için yüzü kurutucu etkisini de göz önüne alarak banyodan önce yapıyorum. Peeling etkisi yapıyor, sadece manuel olarak yüze uygulayıp ölü deriyi atmaya çalışmıyorsunuz, kuruyunca onu dökerken gidiyor zaten tüm gitmesi gerekenler yüzünüzden.

Banyoda, vücut peelingi olarak bilinen exfoliator'ı kullanıyorum. Mantık yine aynı, ölü deriyi atıp parlak bir cilt rengine sahip olmak. Kullandığım vücut peeling'i Watsons ürünü, çok büyük bir şey beklemeden kullanılması gerekiyor nitekim bu ürünleri evde kendiniz bile yapabiliyorsunuz o yüzden pahalı bir şey almanızda hiç bir gereksinim süreci yok. Evde yapmak isteyenler için tairifi vereceğim. Bu vücut peelinglerinin en iyi çalıştığı yer bacaklar, o yüzden oturup 10 dakika civarında bacaklarınıza masaj yapmalısınız bununla, içindeki tanecikler gidene kadar. Daha sonra yine Body Shop ürünü bir sabunla, ki bu çok sıradan bir ahuhudulu sabun-tek çekiciliği kokusu ve rengi, bacaklarımı tamamen bu peelingten arındırıyorum. Kollara da uygulayabilirsiniz, ama kol daha hassas olduğu için maksimum 3 dakika yapın.

Banyodan çıkınca Queen Helene'den aldığım üzüm çekirdeği maskesini kullanıyorum. Bu maske jel kıvamında, yüzde 15 dakika kalıp kuruyor ve sonra soyuyorsunuz. Önceki maskeden çok daha cilt canlısı ve rahatlatıcı ama önceki adımı uygulamanız şart. Daha sonra nemlendiriciyle yüzümü nemlendiriyorum. Vücut peelinginden sonra bacaklarınızı ve kollarınızı nemlendirmeniz çok önemli, çünkü tüm hücreler açık durumda, ne sürerseniz çeker. Son olarak, sorunlu saçlara sahip olduğum için saçımın dolaşmamasına imkan yok, saç açıcı kullanıyorum, o da Body Shop üzümlü saç açıcı. Yağlı gibi duruyor elde, ama uygulayınca saçta yağlı bir şey bırakmıyor.






Ah ev yapımı body peeling tarifi verecektim. Gerekenler; fındık yağı, zeytinyağ, esmer toz şeker, beyaz toz şeker ve tuz. Önce yağları birbiriyle karıştırıyoruz sonra kalanları ekliyoruz. Tam olarak yağlar aşağı çöküp yağlı çamur kıvamındaki tozlar üstte kalacak ölçüde koyuyoruz, tuzlar ve şeker baya yağ çeker, o yüzden yağı biraz fazla koyabilirsiniz. Sonra tuz ve şeker bacaktaki tüm deriyi soyana kadar, yine 10 dakika civarı, uyguluyoruz. Bunun tek dezavantajı banyonun mahvolması. Banyonuz yağ gölüne dönüşüyor yıkandıktan sonra, sırf bunu istemediğim için dışarıdan alıyorum ama ev yapımı peelingin besleyici özelliği ve soyuculuğu çok daha yüksek.
Banyo güzeldir,  yazarken çok imrendim, banyoya gidiyorum. Si yağ.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder